تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۲٫۶۷ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت را شکست سطح حمایت ۶۳٫۶۶ در نمودار زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۶۳٫۶۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از روند افزایشی ۴۹٫۱۰ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۲٫۶۷ تشکیل شده است که برای امروز پیش بینی می شود تا این سطح کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود سیگنال فروش دیگری با تارگت ۶۱٫۹۴ صادر خواهد کرد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی کوچک c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) می باشد و همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این موج به پایین سطح حمایت ۶۴٫۱۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۵۵٫۸۲ به ۶۶٫۶۶) رسیده است.

از این رو فروشندگان در حال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح حمایت ۶۲٫۵۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می باشند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۶۳٫۶۷ یا ۶۴٫۱۰ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۶٫۳۷ کاهش یابد و این موضوع را بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است و به باور ما این موج به اندازه طول موج اول یعنی موج (a) حرکت خواهد کرد که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۶۶٫۳۷ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) پایین بکشاند.

در چارت تایم فریم یک ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح حمایت ۶۷٫۰۷ رسیده است و از این رو شانس ریزش قیمت به سوی سطح ۶۵٫۹۴ زیاد است اما برای امروز هدف کاهشی واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح ۶۶٫۳۷ در نظر گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی کوچک سر و شانه بین ۱۵ ژانویه و ۲ فوریه تایید شده که این اشاره به هدف های نزولی پایین تر یعنی حدود سطح ۶۵٫۵۰ دارد و از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر سطح حمایت ۶۸٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است احتمال کاهش بیشتر قیمت به سطح ۶۳٫۶۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) زیاد است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۷٫۴۷ دلار در هر بشکه خواهد بود.

افزایش تولید نفت آمریکا نیز دیگر عاملی است که با تضعیف تلاش های اوپک و روسیه در زمینه کاهش تولید، موجب کاهش قیمت نفت شده است. آمارهای دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که میزان تولید نفت این کشور در ماه نوامبر برای اولین بار از سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون به بالای ۱۰ میلیون بشکه رسیده است و در طی چند هفته آینده یکی از عوامل کلیدی در بازار نفت آمارهای تولید نفت آمریکا خواهد بود و اینکه آیا افزایش سکوهای حفاری نفت شیل افزایش می یابد یا خیر.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن